1. Köpinformation

Vår ambition är att packa och skicka ditt paket inom 24 timmar. Vill du göra någon ändring eller tillägg i din order behöver vi veta detta innan ordern skickats från oss. Skulle någon vara på din order inte finnas på lager för tillfället informerar vi dig om situationen innan varorna skickas. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på dina varor ber vi dig att omgående kontakta oss via e-mail på info@unikbotanik.se.

2. Priser och betalsätt

Samtliga priser på hemsidan är angivna inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att korrigera priset om felskrivningar gjorts och meddelar då självklart dig som kund som får bestämma om köpet ska fortskrida. Eventuella avgifter för frakt tillkommer och informeras i kassan när du slutför din order. Fraktkostnaden är baserad på vikten på din beställning och kostar från 29 kr och uppåt. Observera att vår frakt är självkostnadspris och inkluderar packmaterial. Är priserna lite höga beror det på att våra produkter ofta är både tunga och ömtåliga. Och, vi har under 1% varor som skadas i transporten! (Dessa ersätts alltid om de beror på frakten.)

Hos oss kan du betala via Payson. Med Payson betalar du enkelt och tryggt. Välj att slutföra köpet direkt med VISA, MasterCard, swish och internetbank eller betala i efterhand på faktura eller delbetalning. Läs mer här: www.payson.se

Det går också bra att betala direkt till vårt bankgiro 558-0048 eller via swish till nummer 1234220372. Välj då Betala med annat betalsätt i kassan. Vi skickar dina varor så snart vi ser att pengarna kommit in på vårt konto.

3. Leveransinformation

Vi skickar paket med DHL till det ombud som ligger närmast din angivna adress. Vissa mindre försändelser skickas med posten direkt till din brevlåda. Leveranstiden för våra paket är vanligtvis 2-4 vardagar.

Vi skickar till Sverige, Danmark (ej Grönland och Färöarna), Finland (ej Åland) och Norge (ej Svalbard). Om du önskar leverans till annan plats, hör av dig till oss så kan vi säkert ordna detta. Du ser ditt fraktpris i kassan när du fyllt i din adress. För dig som bor i Norge tillkommer, förutom vår fraktkostnad, 175 NOK i importavgift plus ev tullavgift när du hämtar ut ditt paket.

När paketet ankommit till ombudet får du ett sms om att hämta det. Paketen ligger kvar hos ombudet i 7 dagar och returneras sedan till oss. Det är du som kund som ansvarar för att hämta ut ditt paket i tid. För ej utlösta paket debiterar vi dig 100 kr plus kostnaden för frakt tur och retur. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 7 dagar från det att ditt paket ankommit till ombudet.

Det går också bra att hämta din beställning i vårt lager i Skara. Ange då detta som fraktalternativ i kassan. Hämtning sker sedan efter överenskommelse. Skicka oss ett mail, eller skriv ett meddelande i din beställning.

Levande växter skickas inte utan säljs enbart med upphämtning i vårt lager. Enligt Jordbruksverkets regler behövs tillstånd att skicka levande växter med posten. Detta tillstånd medför en årlig avgift och i nuläget är försäljningen av levande växter så liten att detta inte är värt besväret.

4. Transportskador och returer

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till info@unikbotanik.se. Vid uppenbar transportskada (fotografera paketet innan det öppnas) skickas en ny vara ut i retur mot den gamla. Vi står då för returfrakten.

Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt om du inte skulle bli nöjd med din vara. Skicka då ett mail till oss så ger vi dig de uppgifter som behövs för att returnera varan. Fraktkostnaden står dock kunden för i detta fall.

Att inte hämta ut ditt paket ses inte som en retur och debiteras enligt punkt 3 ovan.
Returnerad vara ska vara i det skick som när du mottog den. Verktyg och krukor får t.ex. inte vara använda. (Pga smittorisk.)

När vi mottagit din retur, återbetalar vi dig så snart som möjligt, men senast inom 30 dagar.

Om du valt faktura som betalsätt, är det viktigt att du meddelar oss i god tid innan förfallodatum om du vill returnera dina varor. Vi kan då pausa fakturan tills vi fått tillbaka varorna och skriver därefter av fakturan. Har förfallodatum överskridits kan vi fortfarande ta bort fakturan, men inte eventuella förseningsavgifter.

 

This post is also available in: English (Engelska)

Varukorg
Rulla till toppen