Vid köp av levande växter ser vi helst att du hämtar upp detta hos oss, då det alltid är en risk att skicka. Har du inte möjlighet till detta kan vi självklart ordna med leverans under överenskommelse.
Vi packar och skickar ditt träd med DHL till ett utlämningställe när dig. Vi skickar endast i början av veckan för att undvika att det blir stående över helgen. Under sommarens varmaste dagar avvaktar vi med sändningen till svalare temperaturer. Det är också viktigt att du hämtar ut ditt paket så snart som möjligt.
Om du anser att trädet har fått någon transportskada, behöver du skicka ett foto på både paket och träd inom ett dygn efter att det anlänt till utlämningsstället så vi kan göra en bedömning av skadan.
Fraktkostnaden för träd är ganska hög, då det tar tid och går åt mycket packmaterial vid packandet. Det blir också ett stort paket som blir dyrt att skicka.
Vi har försökt att sätta ett rimligt pris på frakten i butiken, men alla träd är unika och vissa träd kan behöva mer omsorg än andra. Priset kan därför komma att ändras åt båda håll. Blir det dyrare kontaktar vi dig som kund för att komma överens om nytt pris, blir det billigare återbetalar vi dig.
Vid köp av levande växter gäller inte ångerrätten enligt distansavtalslagen, vilket gör att du inte har rätt att returnera trädet.